תעבורה – חבלה של ממש – תוצאה ועונש

עורך דין תעבורה- חבלה של ממש- תוצאה ועונש

ברוב תאונות הדרכים אשר מתרחשות בין שני כלי רכב או יותר או אפילו תאונה עצמית מסתיימת בפצוע אחד או יותר. בדרך כלל מדובר בנזק נפשי כמו עוגמת נפש, סחרחורת, הרגשת בחילות ועוד.

המחוקק לא הגדיר בפקודת התעבורה מה יש יחשב כנזק X או נזק . מבחינת המחוקק די בהתרחשות תאונה שבה יש אשם כאמור ופצוע כדי להצדיק ענישה אשר כוללת בתוכה פסילה בת מינימום שלושה חודשים.

בתי משפט תעבורה השונים גוזרים עונש פסילה בפועל לתקופה שתשקף תוצאת הנזק שנגרם. כך למשל: נהג או נוסע או הולך רגל ששברו רגל אינם דומים לאדם שהרגיש כאבי ראש זמניים. כך שיוצא שעונש נגזר מתוצאת התאונה.

לבית משפט תעבורה יש סמכות לסטות מעונש הפסילה של שלושה חודשים ולגזור עונש יותר מתון, למשל כאשר מדובר בנאשם או נאשמת שזוהי מעידתם החד פעמית ועברם תקין.

כך גם הסדרי הטיעון אשר מוצגים בפני בית המשפט מבטאים רמת ענישה תוצאת הנזק לרבות פרמטרים שונים כמו עבר תקין או רשלנות תורמת ועוד.

תעבורה אמור בראש ובראשונה לבדוק אם הנאשם שהוא מייצג אשם בתאונה וחלה עליו חובת הזהירות ואם יש טעם לנסות להגיע להסדר או לשכנע את בית משפט תעבורה לגזור עונש מתון ביחס לדברים מסוימים שהנם לטובת הנאשם.

עורך דין תעבורה אמור כאמור להבין ולדעת לקרוא דוחות בוחן ותרשימים וידע לזהות את המקרה שמצדיק ניהול משפט או ויתור על ניהולו.

עורך דין תעבורה הוא המפתח להצלחה במשפטי תעבורה.

השארת תגובה